Veelgestelde vragen

Online kaartverkoop

Staat jouw vraag er niet bij?


Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl.

Hoe activeer ik mijn account?


Stap 1:
ga naar www.AZ.nl/activeren (klik op de link of kopieer deze in je browser)

Stap 2: Klik op “Inloggen” en voer jouw klantnummer in. Weet je je klantnummer niet vul dan je e-mailadres in

Stap 3: Selecteer “Wachtwoord opvragen”

De volgende melding verschijnt in beeld: Er werd een tijdelijk wachtwoord naar uw e-mail adres gezonden. Log hiermee in om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Stap 4: Open de e-mail met het toegestuurde wachtwoord.

Stap 5: Klik op de link in de email en stel daarna je wachtwoord opnieuw in. Daarna kun je via https://voetbal.iticketsro.com/az/ inloggen met jouw klantnummer en wachtwoord.

Kom je er met bovenstaand stappenplan nog niet helemaal uit? Bezoek dan deze pagina voor een uitgebreide handleiding.

Hoe kan ik voor een andere AZ-er kaarten bestellen?


Om voor andere AZ-ers kaarten te kunnen start je het bestelproces en klik je bij de stap winkelmandje op "ken eigenaars toe" en vervolgens "geef aan een andere klant". Naast het klantnummer/relatienummer dien je vervolgens de postcode of de achternaam (zonder tussenvoegsel)/bedrijfsnaam van de desbetreffende AZ-relatie in te geven en de button "persoon kiezen" te selecteren.

Ik kan niet scrollen op smartphone/tablet. Is dit wel mogelijk ?


Om te kunnen scrollen op jouw smartphone/tablet dien je deze horizontaal te draaien.

Andere eigenaars toekennen lukt niet. Hoe kan dat?


Bij het toekennen van andere eigenaars moet je ofwel de postcode invoeren ofwel de achternaam. Let er hierbij op dat de postcode op de volgende manier wordt geschreven (met een spatie tussen de vier cijfers en de twee letters): 1812 AZ. De achternaam moet worden ingevoerd zonder voorvoegsel.

Waar vind ik het klantnummer?


Zie het roodgekaderde klantnummer in onderstaande afbeelding. De 8 cijfers op jouw (seizoen)clubkaart zoals in onderstaande voorbeeld is jouw persoonlijke klantnummer.

Seizoenkaart



Fancentrum / Webshop

Waar zijn AZ-artikelen verkrijgbaar in het AFAS Stadion?

AZ-artikelen zijn verkrijgbaar in het AZ Fancentrum dat gelegen is op de eerste verdieping in het hoofdgebouw van het AFAS Stadion.

Wat zijn de openingstijden van het AZ Fancentrum?

Maandag 13:00-17:00  uur
Dinsdag t/m zaterdag 10:00-17:00 uur.

Op de dagen waarop AZ een thuiswedstrijd speelt in het AFAS Stadion is het AZ Fancentrum - buiten reguliere openingstijden - twee uur voor aanvang van de wedstrijd tot een half uur na het laatste fluitsignaal geopend. Tijdens de wedstrijd zijn de deuren gesloten.

Spelen de AZ-spelers met vaste rugnummers?

Ja, de AZ-spelers spelen zowel in competitie- als Europees verband met vaste rugnummers. De indeling van de rugnummers wordt aan het begin van elk seizoen bekendgemaakt.

Kan ik ook artikelen bestellen?

Ja, bestellen van artikelen is mogelijk in de webshop op deze site. Na betaling van je bestelling wordt deze bij je thuisbezorgd.

Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?

Kijk voor de maatindeling van de verschillende artikelen in de maattabel.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden alle bestellingen via TNT Post. Treft de postbode je niet thuis, dan zal hij een tweede afleverpoging doen. Ben je opnieuw niet thuis, dan ontvang je een kennisgeving in de brievenbus en wordt het pakket voor je klaargelegd op een postkantoor bij jou in de buurt.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestelde artikelen worden, indien voorradig, binnen drie werkdagen bij je thuis afgeleverd. Buiten Nederland en voor foto's geldt een langere levertijd.

Wat moet ik doen als mijn bestelling te laat is?

Als je je bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen hebt, stuur dan een e-mail naar  of neem contact op met het AZ Fancentrum via
072 547 80 31. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden respectievelijk bij de hand te houden, zodat wij je zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Hoeveel bedragen de verzendkosten van mijn bestelling?

Het bedrag dat je betaalt voor het verzenden van je bestellingen binnen Nederland bedraagt altijd € 2,50. Hoe zwaar of groot de omvang van je totaalbestelling ook is, de verzendkosten zijn altijd gelijk.

Welke betalingsmogelijkheden biedt de AZ Webshop?

Je hebt bij ons de keuze uit twee verschillende betalingsmogelijkheden. Deze methodes zijn gegarandeerd veilig en bieden de grootst mogelijke flexibiliteit. Je kunt kiezen om te betalen via iDeal of creditcard.

Wat is iDEAL?

Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internetbetaalomgeving op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruikmaken van iDEAL zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

Heb ik garantie op de door mij bestelde artikelen?

Voor alle producten in ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat je recht hebt op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel. Mocht je vragen hebben of wil je aanspraak maken op de garantie, stuur dan een e-mail naar .

Hoe kan de AZ Webshop mijn privacy garanderen?

AZ respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. We willen het winkelen op AZ.nl zo persoonlijk mogelijk maken, waarbij we gebruikmaken van je persoonlijke gegevens. Informatie over de aankopen stelt ons in staat om de site te personaliseren en om aanbevelingen te doen. AZ stelt je klant- en aankoopgegevens niet ter beschikking van derden zonder je daar vooraf toestemming voor te vragen.

Kan ik mijn suggestie voor AZ-artikelen ergens kwijt?

Heb je suggesties voor onze webshop, ons assortiment of voor een ander onderdeel? Stuur dan een e-mail naar . Wij stellen je mening erg op prijs.

FOX Sports

Ik heb al digitale televisie. Moet ik overstappen om FOX Sports te ontvangen?

Je kunt contact opnemen met je huidige tv-aanbieder om via je huidige tv-aanbieder Eredivisie Live aan te vragen. Je kunt FOX Sports ook direct via de website van FOX Sports bestellen.

Wat zijn de kosten van FOX Sports?

FOX Sports is te ontvangen via diverse aanbieders van digitale televisie. De aanbieders kunnen zelf de abonnementsprijs van FOX Sports vaststellen. Zij bepalen de abonnementsprijs op basis van de richtprijs van FOX Sports, de abonnementsperiode en de kosten van digitale televisie.

Hoe werkt FOX Sports?

FOX Sports kun je als abonnement afnemen in combinatie met digitale televisie. Je kunt de postcodecheck uitvoeren en de beschikbare digitale televisieabonnementen op jouw adres vergelijken of contact opnemen met je huidige tv-aanbieder.

Ik heb vragen met betrekking tot het installeren van digitale televisie. Wie kan mij daarbij helpen?

Vragen over de installatie van digitale televisie kun je stellen aan je kabel- of satellietaanbieder. Neem contact op met je tv-aanbieder of kijk op de website voor meer informatie.

Heb ik nog meer apparatuur nodig om digitale televisie te kunnen ontvangen?

Om digitale televisie te ontvangen heb je apparatuur nodig afhankelijk van je tv-aanbieder. Je hebt in ieder geval nodig: een decoder, een abonnement en een televisie. Voor de ontvangst via de schotel heb je daarnaast uiteraard een schotel nodig.

Ik heb meerdere televisie's. Heb ik voor iedere televisie een aparte tuner nodig?

Om meerdere televisie's aan te sluiten op digitale televisie dien je voor iedere televisie een aparte tuner met een apart startpakket aan te schaffen. Indien je tv van KPN wilt, en niet beschikt over een standaard kabelabonnement, dien je voor iedere tv een losse tuner aan te schaffen. Let wel op dat het maximum aantal tuners per abonnement drie bedraagt.

Werkt digitale televisie op elke televisie?

Digitale televisie werkt op iedere televisie.

Wat is digitale televisie?

Bij digitale televisie kun je zelf kiezen waar je naar kijkt. Digitale televisie is een vorm van televisie waarbij het signaal digitaal wordt uitgezonden. Kabelbedrijven zenden tegenwoordig behalve een analoog signaal ook digitale signalen uit. Digitale signalen kunnen kwalitatief beter beeld en geluid doorgeven.