Veelgestelde vragen

Online kaartverkoop

Staat jouw vraag er niet bij?


Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl.

Hoe activeer ik mijn account?


Stap 1:
ga naar www.AZ.nl/activeren (klik op de link of kopieer deze in je browser)

Stap 2: Klik op “Inloggen” en voer jouw klantnummer in. Weet je je klantnummer niet vul dan je e-mailadres in

Stap 3: Selecteer “Wachtwoord opvragen”

De volgende melding verschijnt in beeld: Er werd een tijdelijk wachtwoord naar uw e-mail adres gezonden. Log hiermee in om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Stap 4: Open de e-mail met het toegestuurde wachtwoord.

Stap 5: Klik op de link in de email en stel daarna je wachtwoord opnieuw in. Daarna kun je via https://voetbal.iticketsro.com/az/ inloggen met jouw klantnummer en wachtwoord.

Kom je er met bovenstaand stappenplan nog niet helemaal uit? Bezoek dan deze pagina voor een uitgebreide handleiding.

Hoe kan ik voor een andere AZ-er kaarten bestellen?


Om voor andere AZ-ers kaarten te kunnen start je het bestelproces en klik je bij de stap winkelmandje op "ken eigenaars toe" en vervolgens "geef aan een andere klant". Naast het klantnummer/relatienummer dien je vervolgens de postcode of de achternaam (zonder tussenvoegsel)/bedrijfsnaam van de desbetreffende AZ-relatie in te geven en de button "persoon kiezen" te selecteren.

Ik kan niet scrollen op smartphone/tablet. Is dit wel mogelijk ?


Om te kunnen scrollen op jouw smartphone/tablet dien je deze horizontaal te draaien.

Andere eigenaars toekennen lukt niet. Hoe kan dat?


Bij het toekennen van andere eigenaars moet je ofwel de postcode invoeren ofwel de achternaam. Let er hierbij op dat de postcode op de volgende manier wordt geschreven (met een spatie tussen de vier cijfers en de twee letters): 1812 AZ. De achternaam moet worden ingevoerd zonder voorvoegsel.

Waar vind ik het klantnummer?


Zie het roodgekaderde klantnummer in onderstaande afbeelding. De 8 cijfers op jouw (seizoen)clubkaart zoals in onderstaande voorbeeld is jouw persoonlijke klantnummer.

Seizoenkaart


AZ Clubkaart

Wat is een AZ Clubkaart?

Dit is een kaart waarmee men bij de verkoopkanalen voor thuis- en uitwedstrijden van AZ wedstrijdkaarten kan kopen.

Hoeveel kost een AZ Clubkaart?

De AZ Clubkaart is gratis en kan worden aangevraagd in het AZ Fancentrum of via het aanvraagformulier.

Hoe lang is de AZ Clubkaart geldig?

De AZ Clubkaart is 8 kalenderjaren geldig, hierna dient men opnieuw een AZ Clubkaart aan te vragen. Hierover krijgt men automatisch bericht.

Hoe lang na de aanvraag ontvang ik de AZ Clubkaart?

Je ontvangt de AZ Clubkaart maximaal 2 weken na de aanvraag. De AZ Clubkaart wordt per post verstuurd.

Kan ik als ik de AZ Clubkaart bij het Fancentrum bestel direct de AZ Clubcard meenemen?

Dit is niet mogelijk, omdat de aanvraag eerst extern getoetst moet worden door de KNVB om te kijken of de aanvrager niet al een Clubkaart heeft van AZ of een andere club.

Hoeveel kaarten kan ik kopen met een AZ Clubkaart?

Dit aantal varieert per wedstrijd.

Hoe kan ik de AZ Clubkaart verlengen?

U ontvangt in de maand dat de AZ Clubkaart verloopt automatisch per email bericht om de clubkaart te verlengen.

Mijn AZ Clubkaart is kwijt/gestolen. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Dit kan zowel schriftelijk per brief of e-mail (klantenservice@az.nl) als telefonisch (072-5478036). De oude AZ Clubkaart wordt dan geblokkeerd en is niet meer bruikbaar. De nieuwe AZ Clubkaart wordt thuis gestuurd. Er zijn hieraan geen kosten verbonden.

Ik heb een AZ Clubkaart aangevraagd maar niet ontvangen?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:
1. Je bent al in het bezit van een AZ Seizoenkaart , een Waaghalzen Clubkaart of AllstarZ Clubkaart of een Clubcard van een andere club.
2. Je hebt geen kopie van een geldig legitimatiebewijs toegevoegd.
3. De aanvraag is geweigerd door AZ.
4. De aanvraag is niet bij ons bekend.

Ik heb een AZ Clubkaart maar deze werkt niet bij het aanschaffen van kaarten?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:
1. Je hebt een AZ Seizoenkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd.
2. Je hebt een Waaghals- of AllstarZ Clubkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd.
3. De AZ Clubkaart is niet meer geldig. Controleer de datum achterop de AZ Clubkaart.
4. De AZ Clubkaart is als vermist/gestolen opgegeven en geblokkeerd door AZ.
5. De AZ Clubkaart is gebruikt om kaarten te kopen die op de secondaire markt zijn belandt en hierdoor geblokkeerd door AZ.

Kan ik meer dan één Clubkaart op mijn naam hebben?

Dit is niet mogelijk. Dit geldt zowel voor Clubkaarten van andere clubs als een Clubkaart van AZ .

Ik heb een AZ Clubkaart aangevraagd, maar nog niet in mijn bezit. Kan ik al toegangskaarten aanschaffen?

Dit is niet mogelijk zolang u nog niet in het bezit bent van de AZ Clubkaart, omdat de aanvraag eerst getoetst moet worden door de KNVB.