Kaatsen binnenkant voet - bal over de grond

26 april 2016 14:21
Kaatsen binnenkant voet - bal over de grond

ZAANSTAD — Wanneer je de bal op de goede manier kaatst, zorgt het ervoor dat er snelheid in de aanval komt. Het zorgt er ook voor dat de speler die de bal ontvangt na de kaatst, direct naar andere mogelijkheden kan zoeken. Deze oefening verbetert het kaatsen wanneer de bal over de grond aangespeeld wordt.

Instructie:
1. Voer de oefenvorm in drietallen uit. Speler A staat op 5 meter van speler B. Speler A speelt de
    bal naar speler B, speler B kaatst de bal met de binnenkant van de voet naar speler A. Speler C
    geeft passieve of actieve weerstand, afhankelijk van het niveau, aan speler B.

2. Speler A staat op 5 meter van speler B.

3. Speler A speelt de bal naar speler B.

4. Speler B kaatst de bal met de binnenkant van de voet op speler A. Speler C geeft passieve of
    actieve weerstand, afhankelijk van het niveau, aan speler B.

5. Zorg tijdens het kaatsen dat je standbeen licht gebogen is en stevig op de grond staat. Buig je
    lichaam over de bal, zodat je de bal terugkaatst over de grond.

Hoe pas ik dit toe in de wedstrijd:
Wanneer je ingespeeld wordt tijdens de wedstrijd en er zit iemand in je rug, kan je de bal kaatsen zodat de snelheid in de aanval blijft.

Methodiek:
Geen weerstand: Speler C geeft geen weerstand aan speler B.
Passieve weerstand: Speler C geeft lichte weerstand, maar probeert niet de bal af te pakken
Actieve weerstand: Speler C geeft actieve weerstand en probeert de pal af te pakken.