FAQ

Veel gestelde vragen

Online kaartverkoop

Stap 1: ga naar https://tickets.az.nl/nl/account/login (klik op de link of kopieer deze in je browser)

Stap 2: Klik op “Wachtwoord vergeten ?”

Stap 3: Voer jouw klantnummer in. Weet je je klantnummer niet vul dan je e-mailadres in.

Stap 4: Selecteer “Wachtwoord opvragen”

De volgende melding verschijnt in beeld: Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons met daarin een persoonlijke link waarmee je jouw wachtwoord in kunt stellen.

Stap 5: Open de e-mail.

Stap 6: Klik op de link in de email en stel daarna je wachtwoord opnieuw in. Daarna kun je via “Ga naar jouw account” je profiel beheren.

Je kunt op naam voor een andere AZ'ers kaarten bestellen door eerst nadat je ingelogd bent via https://tickets.az.nl/nl/account/friends de andere AZ'er aan jouw account toe te voegen. Je hebt daarvoor de achternaam (zonder tussenvoegsel), het klantnummer en de pincode, die de andere AZ'er bij zijn account heeft ingesteld, nodig.

Als je vervolgens jouw kaarten selecteert kun je in het winkelmandje de kaart op naam van de andere AZ'er zetten. 

Let erop dat de achternaam is ingevoerd zonder tussenvoegsel.

Zie het roodgekaderde klantnummer in onderstaande afbeelding. De 8 cijfers op jouw (seizoen)clubkaart zoals in onderstaande voorbeeld is jouw persoonlijke klantnummer.



Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl of bel 072-5478036.

AZ Clubkaart

Dit is een kaart waarmee men bij de verkoopkanalen voor thuis- en uitwedstrijden van AZ wedstrijdkaarten kan kopen.

De AZ Clubkaart is gratis en kan worden aangevraagd in het AZ Fancentrum of via het aanvraagformulier.

De AZ Clubkaart is 8 kalenderjaren geldig, hierna dient men opnieuw een AZ Clubkaart aan te vragen. Hierover krijgt men automatisch bericht.

Je ontvangt de AZ Clubkaart maximaal 2 weken na de aanvraag. De AZ Clubkaart wordt per post verstuurd.

Dit is niet mogelijk, omdat de aanvraag eerst extern getoetst moet worden door de KNVB om te kijken of de aanvrager niet al een Clubkaart heeft van AZ of een andere club.

Dit aantal varieert per wedstrijd.

U ontvangt in de maand dat de AZ Clubkaart verloopt automatisch per email bericht om de clubkaart te verlengen.

Dit kan zowel schriftelijk per brief of e-mail (klantenservice@az.nl) als telefonisch (072-5478036). De oude AZ Clubkaart wordt dan geblokkeerd en is niet meer bruikbaar. De nieuwe AZ Clubkaart wordt thuis gestuurd. Er zijn hieraan geen kosten verbonden.

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

  1. Je bent al in het bezit van een AZ Seizoenkaart , een Waaghalzen Clubkaart of AllstarZ Clubkaart of een Clubcard van een andere club. 
  2. Je hebt geen kopie van een geldig legitimatiebewijs toegevoegd. 
  3. De aanvraag is geweigerd door AZ. 
  4. De aanvraag is niet bij ons bekend.

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

  1. Je hebt een AZ Seizoenkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd. 
  2. Je hebt een Waaghals- of AllstarZ Clubkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd.
  3. De AZ Clubkaart is niet meer geldig. Controleer de datum achterop de AZ Clubkaart. 
  4. De AZ Clubkaart is als vermist/gestolen opgegeven en geblokkeerd door AZ. 
  5. De AZ Clubkaart is gebruikt om kaarten te kopen die op de secondaire markt zijn belandt en hierdoor geblokkeerd door AZ.

Dit is niet mogelijk. Dit geldt zowel voor Clubkaarten van andere clubs als een Clubkaart van AZ .

Dit is niet mogelijk zolang u nog niet in het bezit bent van de AZ Clubkaart, omdat de aanvraag eerst getoetst moet worden door de KNVB.

Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl of bel 072-5478036.

Fancentrum

AZ-artikelen zijn verkrijgbaar in het AZ Fancentrum dat gelegen is op de eerste verdieping in het hoofdgebouw van het AFAS Stadion.

Maandag 13:00-17:00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 10:00-17:00 uur.

Op de dagen waarop AZ een thuiswedstrijd speelt in het AFAS Stadion is het AZ Fancentrum (buiten reguliere openingstijden) twee uur voor aanvang van de wedstrijd tot een half uur na het laatste fluitsignaal geopend. Tijdens de wedstrijd zijn de deuren gesloten.

Ja, bestellen van artikelen is mogelijk in de webshop. Na betaling van je bestelling worden de producten bij je thuisbezorgd.

Webshop

Ruilen & Retourneren

Mocht je bestelling toch niet helemaal naar wens zijn, dan vindt je hier hoe je kunt ruilen of retourneren.

We ontvangen je artikel(en) graag binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling.

LET OP: bedrukte shirts kunnen niet geretourneerd worden.

Niet goed, geld terug.

Stuur de pakbon (of een kopie hiervan) mee en schrijf hierop wat u wilt ruilen en welk artikel u graag ontvangt.

Vermeld ook je IBAN rekeningnummer indien je liever je geld terug wilt.

Artikel(en) ongedragen en in originele verpakking : je mag natuurlijk altijd passen.

Wil je een artikel ruilen, dan kan dit ook in het A Fancentrum in het AFAS Stadion : Maandag 13-17 uur, Dinsdag t/m zaterdag 10-17 uur.

Je kunt het pakketje (kosteloos) opsturen naar :

AZ fancentrum

Antwoordnummer 333

1800 VB Alkmaar

Wij zijn ook te bereiken via 072-5478032 of fancentrum@az.nl

Wij verzenden alle bestellingen via Van Straten Post. Treft de postbode je niet thuis, dan zal hij een tweede afleverpoging doen. Ben je opnieuw niet thuis, dan ontvang je een kennisgeving in de brievenbus en wordt het pakket voor je klaargelegd op een postkantoor bij jou in de buurt.

Bestelde artikelen worden, indien voorradig, binnen drie werkdagen bij je thuis afgeleverd. Buiten Nederland en voor foto's geldt een langere levertijd.

Als je je bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen hebt, stuur dan een e-mail naar fancentrum@az.nl of neem contact op met het AZ Fancentrum via 072 547 80 31. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden respectievelijk bij de hand te houden, zodat wij je zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Het bedrag dat je betaalt voor het verzenden van je bestellingen binnen Nederland bedraagt altijd € 5,50. Hoe zwaar of groot de omvang van je totaalbestelling ook is, de verzendkosten zijn altijd gelijk.

Je hebt bij ons de keuze uit twee verschillende betalingsmogelijkheden. Deze methodes zijn gegarandeerd veilig en bieden de grootst mogelijke flexibiliteit. Je kunt kiezen om te betalen via iDeal of creditcard.

Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internetbetaalomgeving op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruikmaken van iDEAL zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

Voor alle producten in ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat je recht hebt op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel. Mocht je vragen hebben of wil je aanspraak maken op de garantie, stuur dan een e-mail naar fancentrum@az.nl.

AZ respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. We willen het winkelen op AZ.nl zo persoonlijk mogelijk maken, waarbij we gebruikmaken van je persoonlijke gegevens. Informatie over de aankopen stelt ons in staat om de site te personaliseren en om aanbevelingen te doen. AZ stelt je klant- en aankoopgegevens niet ter beschikking van derden zonder je daar vooraf toestemming voor te vragen.

Heb je suggesties voor onze webshop, ons assortiment of voor een ander onderdeel? Stuur dan een e-mail naar fancentrum@az.nl. Wij stellen je mening erg op prijs.