FAQ

Veel gestelde vragen

Online kaartverkoop

Stap 1: ga naar https://tickets.az.nl/nl/account/login (klik op de link of kopieer deze in je browser)

Stap 2: Klik op “Wachtwoord vergeten ?”

Stap 3: Voer jouw klantnummer in. Weet je je klantnummer niet vul dan je e-mailadres in.

Stap 4: Selecteer “Wachtwoord opvragen”

De volgende melding verschijnt in beeld: Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons met daarin een persoonlijke link waarmee je jouw wachtwoord in kunt stellen.

Stap 5: Open de e-mail.

Stap 6: Klik op de link in de email en stel daarna je wachtwoord opnieuw in. Daarna kun je via “Ga naar jouw account” je profiel beheren.

Je kunt op naam voor een andere AZ'ers kaarten bestellen door eerst nadat je ingelogd bent via https://tickets.az.nl/nl/account/friends de andere AZ'er aan jouw account toe te voegen. Je hebt daarvoor de achternaam (zonder tussenvoegsel), het klantnummer en de pincode, die de andere AZ'er bij zijn account heeft ingesteld, nodig.

Als je vervolgens jouw kaarten selecteert kun je in het winkelmandje de kaart op naam van de andere AZ'er zetten. 

Let erop dat de achternaam is ingevoerd zonder tussenvoegsel.

Zie het roodgekaderde klantnummer in onderstaande afbeelding. De 8 cijfers op jouw (seizoen)clubkaart zoals in onderstaande voorbeeld is jouw persoonlijke klantnummer.



Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl of bel 072-5478036.

AZ Clubkaart

Dit is een kaart waarmee men bij de verkoopkanalen voor thuis- en uitwedstrijden van AZ wedstrijdkaarten kan kopen. Vraag hier direct een AZ Clubkaart aan.

De AZ Clubkaart is gratis indien je voor een digitale clubkaart per email kiest, voor het thuisgestuurd krijgen van een pasje vragen we een bijdrage van €2,50. Een AZ Clubkaart kan online worden aangevraagd, of in het AZ Fancentrum. Klik hier om een AZ Clubkaart aan te vragen.

De AZ Clubkaart is 8 kalenderjaren geldig, hierna dient men opnieuw een AZ Clubkaart aan te vragen. Hierover krijgt men automatisch bericht.

Een AZ Clubkaart kan online worden aangevraagd, of in het AZ Fancentrum. Vraag direct een AZ Clubkaart aan.

Indien je hebt gekozen voor een digtitale clubkaart per e-mail dan ontvang je deze na je bestelling binnen een uur in je mail. Heb je gekozen om een pasje thuisgestuurd te krijgen, dan ontvang je deze maximaal 2 weken na de aanvraag.

Je kunt bij het aanvragen van een AZ Clubkaart niet direct je AZ Clubkaart meenemen. Kies je voor een digitale clubkaart per e-mail, dan ontvang je je clubkaart later per e-mail. Heb je gekozen om een pasje thuisgestuurd te krijgen, dan ontvang je deze binnen ongeveer 2 weken.

Dit aantal varieert per wedstrijd en lees je bij de wedstrijdinformatie van de betreffende wedstrijd.

Je ontvangt in de maand dat de AZ Clubkaart verloopt automatisch per email bericht om de clubkaart te verlengen. Heb je een AZ Clubkaart gehad en is deze inmiddels verlopen, dan kan je zelf een nieuwe aanvragen.

Als je AZ Clubkaart kwijt is, of is gestolen, laat ons dit dan per e-mail weten (klantenservice@az.nl). De oude AZ Clubkaart wordt dan geblokkeerd en is niet meer bruikbaar.  Je wordt geinformeerd over hoe je in het bezit komt van een nieuwe AZ Clubkaart.

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

  1. Je hebt gekozen voor een digitale clubkaart per e-mail. Deze hebben we dan na je aanvraag per e-mail verzonden naar het aan op dat moment aan je account gekoppelde e-mailadres. We adviseren je om je e-mail te checken en evt. ook je spam/reclame/ongewenste e-mail te controleren.
  2. Heb je gekozen voor een AZ Clubkaart per post thuis te ontvangen en heb je de bestelling langer dan 4 weken geleden geplaatst, stuur ons dan even een e-mail (klantenservice@az.nl).

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

  1. Je hebt een AZ Seizoenkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd. 
  2. Je hebt een Waaghals- of AllstarZ Clubkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd.
  3. De AZ Clubkaart is niet meer geldig. Controleer de datum achterop de AZ Clubkaart. 
  4. De AZ Clubkaart is als vermist/gestolen opgegeven en geblokkeerd door AZ. 
  5. Je hebt een lidmaatschap, clubkaart of seizoenkaart bij een andere Nederlandse voetbalclub. De KNVB ziet toe op het clubkaartbezit in Nederland en kan de geldigheid van je AZ Clubkaart hebben geblokkeerd.
  6. De AZ Clubkaart is gebruikt om kaarten te kopen die op de secondaire markt zijn belandt en hierdoor geblokkeerd door AZ.

Dit is niet mogelijk. Dit geldt zowel voor Clubkaarten van andere clubs als een Clubkaart van AZ .

Na je aanvraag is je AZ Clubkaart getoetst door de KNVB, je kunt daarna kaarten bestellen.

Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl of bel 072-5478036.

Fancentrum

AZ-artikelen zijn verkrijgbaar in het AZ Fancentrum dat gelegen is op de eerste verdieping in het hoofdgebouw van het AFAS Stadion.

Maandag 13:00-17:00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 10:00-17:00 uur.

Op de dagen waarop AZ een thuiswedstrijd speelt in het AFAS Stadion is het AZ Fancentrum (buiten reguliere openingstijden) twee uur voor aanvang van de wedstrijd tot een half uur na het laatste fluitsignaal geopend. Tijdens de wedstrijd zijn de deuren gesloten.

Ja, bestellen van artikelen is mogelijk in de webshop. Na betaling van je bestelling worden de producten bij je thuisbezorgd.

Webshop

Ruilen & Retourneren

Mocht je bestelling toch niet helemaal naar wens zijn, dan vindt je hier hoe je kunt ruilen of retourneren.

We ontvangen je artikel(en) graag binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling.

LET OP: bedrukte shirts kunnen niet geretourneerd worden.

Niet goed, geld terug.

Stuur de pakbon (of een kopie hiervan) mee en schrijf hierop wat u wilt ruilen en welk artikel u graag ontvangt.

Vermeld ook je IBAN rekeningnummer indien je liever je geld terug wilt.

Artikel(en) ongedragen en in originele verpakking : je mag natuurlijk altijd passen.

Wil je een artikel ruilen, dan kan dit ook in het A Fancentrum in het AFAS Stadion : Maandag 13-17 uur, Dinsdag t/m zaterdag 10-17 uur.

Je kunt het pakketje (kosteloos) opsturen naar :

AZ fancentrum

Antwoordnummer 333

1800 VB Alkmaar

Wij zijn ook te bereiken via 072-5478032 of fancentrum@az.nl

Wij verzenden alle bestellingen via Van Straten Post. Treft de postbode je niet thuis, dan zal hij een tweede afleverpoging doen. Ben je opnieuw niet thuis, dan ontvang je een kennisgeving in de brievenbus en wordt het pakket voor je klaargelegd op een postkantoor bij jou in de buurt.

Bestelde artikelen worden, indien voorradig, binnen drie werkdagen bij je thuis afgeleverd. Buiten Nederland en voor foto's geldt een langere levertijd.

Als je je bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen hebt, stuur dan een e-mail naar fancentrum@az.nl of neem contact op met het AZ Fancentrum via 072 547 80 31. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden respectievelijk bij de hand te houden, zodat wij je zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Het bedrag dat je betaalt voor het verzenden van je bestellingen binnen Nederland bedraagt altijd € 5,50. Hoe zwaar of groot de omvang van je totaalbestelling ook is, de verzendkosten zijn altijd gelijk.

Je hebt bij ons de keuze uit twee verschillende betalingsmogelijkheden. Deze methodes zijn gegarandeerd veilig en bieden de grootst mogelijke flexibiliteit. Je kunt kiezen om te betalen via iDeal of creditcard.

Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internetbetaalomgeving op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruikmaken van iDEAL zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

Voor alle producten in ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat je recht hebt op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel. Mocht je vragen hebben of wil je aanspraak maken op de garantie, stuur dan een e-mail naar fancentrum@az.nl.

AZ respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. We willen het winkelen op AZ.nl zo persoonlijk mogelijk maken, waarbij we gebruikmaken van je persoonlijke gegevens. Informatie over de aankopen stelt ons in staat om de site te personaliseren en om aanbevelingen te doen. AZ stelt je klant- en aankoopgegevens niet ter beschikking van derden zonder je daar vooraf toestemming voor te vragen.

Heb je suggesties voor onze webshop, ons assortiment of voor een ander onderdeel? Stuur dan een e-mail naar fancentrum@az.nl. Wij stellen je mening erg op prijs.

Seizoenkaart

T/m 30-06-2020 reserveren we jouw seizoenkaart. Tot die tijd ben je gegarandeerd van plaatsbehoud en kun je jouw seizoenkaart verlengen. Na die datum wordt jouw plek vrijgegeven en kunnen ook andere fans jouw plaats bestellen.

Voor wedstrijden met beperkt publiek is een voorrangsregeling van kracht.

Als seizoenkaarthouder krijg je bij schaarste voorrang op kaartverkoop voor de voor publiek toegankelijke Europese-, KNVB Beker-wedstrijden en play-offs. Daarnaast is bij wedstrijden die met beperkt publiek gespeeld kunnen worden de Voorrangsregeling Seizoenkaarthouders 20-21 van toepassing.

Jouw seizoenkaart geeft recht op toegang bij de voor publiek toegankelijke thuiswedstrijden van het eerste elftal van AZ in de Eredivisie, exclusief de wedstrijden in de eventueel te spelen play-offs. Daarnaast is bij wedstrijden die met beperkt publiek gespeeld kunnen worden de Voorrangsregeling Seizoenkaarthouders 20-21 van toepassing.

Als je gekozen hebt voor een Victorie Goud Seizoenkaart en je mist een duel ten gevolge van de coronamaategelen in het seizoen 2020-201, krijg je geen tegemoetkoming voor dat gemiste duel.

Als je gekozen hebt voor een Victorie Seizoenkaart en je mist een duel ten gevolge van de coronamaategelen, dan krijg je voor dat gemiste duel een tegoedbon voor de seizoenkaart 2021-2022 ter hoogte van 1/17e deel van het tarief van jouw seizoenkaart.

Je kunt jouw seizoenkaart online verlengen en betalen via iDeal. Verlengen kan ook bij de kaartverkoopbalie in het AZ Fancentrum. Aan de balie kun je per pin of contant betalen.

Tot en met 15-06-2020 hebben seizoenkaarthouders het exclusieve recht om te verplaatsen en/of om een plek bij te kopen voor familie en vrienden. Na deze datum kunnen ook onze andere fans een seizoenkaart bestellen. Om een extra kaart of een andere plaats te bestellen dien je eerst het verleng-proces voor je huidige plaats te starten. In de winkelmand klik je op ‘extra seizoenkaart of verplaatsen’. Je kunt nu zien welke mogelijkheden er zijn en een keuze maken. In geval van een verplaatsing kun je na een keuze te hebben gemaakt je oude plaats weer uit de winkelmand verwijderen.

Iedereen krijgt voor het seizoen 2020-2021 een nieuwe seizoenkaart.

Als je een keer niet naar een thuiswedstrijd kunt, dan kun je jouw seizoenkaart uitlenen aan iemand anders. Je blijft wel altijd persoonlijk verantwoordelijk voor de gedragingen van degene aan wie je jouw seizoenkaart uitleent.

Kinderen tot en met 12 jaar* krijgen tot 60% korting en jeugd in de leeftijd van 13* tot en met 18* jaar krijgt tot 40% korting op de standaardtarieven van een seizoenkaart, met uitzondering van de vakken B1 t/m F2 en M.

Jongvolwassenen in de leeftijd van 19* tot en met 24* jaar krijgen in de vakken J en V t/m Y tot 20% korting op de standaardtarieven van een seizoenkaart.

* = de peildatum voor deze leeftijd is 1 juli 2020

Je kunt onder bijbetaling de kinder- jeugd- of jong volwassenseizoenkaart opwaarderen naar normaal tarief. Je kunt deze opwaardering onder vermelding van het klantnummer en de seizoenplaats (vak, rij en stoel) aanvragen via klantenservice@az.nl. Het opwaarderen van een kinder- en jeugdseizoenkaart naar normaal tarief kost € 10 per wedstrijd. Het opwaarderen van een jong volwassenseizoenkaart naar normaal tarief kost € 5 per wedstrijd.

Met een kinderseizoenkaart ben je automatisch lid van juniorclub De Waaghalzen. Met een jeugdseizoenkaart ben je automatisch lid van de AZ AllstarZ.

Op vak U op de Molenaar-tribune geldt voor supporters geboren voor 01-07-1955 een speciaal tarief.

Er zijn seizoenparkeerkaarten verkrijgbaar voor P8 of P9 waarmee je elk thuisduel verzekerd bent van een parkeerplaats dichtbij het stadion.

Seizoenparkeerkaarten zijn één jaar geldig. Na verlenging ontvang je per post een nieuwe seizoenparkeerkaart.

De vakken W en X1 op de Van der Ben-tribune zijn speciaal gereserveerd voor fans die de wedstrijd staand willen volgen.  

Onder alle tribunes van het AFAS Stadion bevinden zich horecapunten waar je in verband met de RIVM-richtlijnen tijdelijk beperkt terecht kunt voor snacks en drankjes. 

Je krijgt op vertoon van jouw seizoenkaart 10% korting op kleding en fanartikelen in het AZ Fancentrum en in de webshop op AZ.nl/webshop.

Het AFAS Stadion is vanaf het seizoen 2020-2021 een rookvrij stadion. Dat geldt voor alle voetbalstadions in Nederland. Er mag vanaf de ingang in het gehele AFAS Stadion niet worden gerookt.

Seizoenkaarten voor het rolstoelterras op de Molenaar-tribune kunnen per mail (klantenservice@az.nl) of telefonisch (072 547 80 36) via de klantenservice van AZ worden aangevraagd.

Stuur een e-mail met jouw klantnummer, naam en huidige seizoenplaats (vak, rij en stoelnummer) naar klantenservice@az.nl met het verzoek om jouw seizoenkaart te annuleren. Je ontvangt daarna van ons een bevestiging van de opzegging.

Nee, deze regeling geldt alleen voor wedstrijden die worden afgelast na een besluit van overheidswege ten gevolge van de Coronacrisis.

De voorwaarden die van toepassing zijn op de AZ Seizoenkaart 2020-2021 vind je hier

Business

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/

Stap 2: Klik op “Wachtwoord of klantnummer vergeten?”

Stap 3: Voer uw klantnummer in.

Weet u het klantnummer niet? Stuur een e-mail naar commercie@az.nl met uw bedrijfsnaam en we sturen u zo snel mogelijk nieuwe inloggegevens toe.

Stap 4: Selecteer “Wachtwoord opvragen.”
De volgende melding verschijnt in beeld: “Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons, met daarin een persoonlijke link waarmee u uw wachtwoord in kunt stellen.”
Let op: deze e-mail gaat naar het adres zoals deze in ons systeem staat geregistreerd, dit is het adres waar wij altijd de E-tickets naar toe mailen!

Stap 5: Open de e-mail.

Stap 6: Klik op de link in de e-mail en stel daarna uw wachtwoord opnieuw in. Daarna kunt u via “Ga naar jouw account” uw profiel beheren.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/

Stap 2: Klik op “Wachtwoord of klantnummer vergeten?”

Stap 3: Voer uw klantnummer in.

Weet u het klantnummer niet? Stuur een e-mail naar commercie@az.nl met uw bedrijfsnaam en we sturen u zo snel mogelijk nieuwe inloggegevens toe.

Stap 4:  Selecteer “Wachtwoord opvragen.”

De volgende melding verschijnt in beeld: “Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons, met daarin een persoonlijke link waarmee u uw wachtwoord in kunt stellen.”

Let op: deze e-mail gaat naar het adres zoals deze in ons systeem staat geregistreerd, dit is het adres waar wij altijd de E-tickets naar toe mailen!

Stap 5: Open de e-mail.

Stap 6: Klik op de link in de e-mail en stel daarna uw wachtwoord opnieuw in. Daarna kunt u via “Ga naar jouw account” uw profiel beheren.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/ en login.

Stap 2: Klik op “Mijn gegevens” en daarna op “Wijzig gegevens”.

Stap 3: Wijzig hier wat u wilt wijzigen en klik op “Wijzigingen opslaan”. Uit veiligheidsoverwegingen kunt u niet alle gegevens wijzigen. Wilt u dit wel, neem dan contact op met uw accountmanager.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/ en login.

Stap 2: Klik op “Mijn seizoenkaarten”.

Hier vindt u een overzicht van alle producten die aan uw seizoencontract zijn gekoppeld.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/ en login.

Stap 2: Klik op “Tickets beheren”.

Stap 3: Open de desbetreffende wedstrijd. Hieronder vindt u alle tickets die aan uw account zijn gekoppeld en beschikbaar zijn.

Stap 4: Klik op “Download E-ticket”. Uw E-ticket zal worden gedownload.

Stap 5: Sla dit ticket op op uw computer of op uw telefoon.

Stap 6: Herhaal deze stappen tot alle tickets zijn gedownload en opgeslagen.

Stap 7: U kunt de tickets via uw telefoon laten scannen of de tickets uitprinten en deze op de wedstrijddag meenemen.

Let op: U kunt tickets meerdere keren downloaden, maar niet meerdere keren gebruiken. Zorg er dus voor dat u goed bekijkt of er geen dubbele tickets zijn opgeslagen of geprint.

U kunt de e-tickets makkelijk doorsturen naar iemand die wel naar de wedstrijd kan of iemand die met u mee gaat.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/ en login.

Stap 2: Klik op “Tickets beheren”.

Stap 3: Klik vervolgens op “Naar tickets doorsturen”.

Stap 4: Open de desbetreffende wedstrijd en producten “Tickets” en “Parkeerkaarten”.

Stap 5: Selecteer de “Tickets” en/of “Parkeerkaarten” die u wilt doorsturen. U selecteert deze door de check-box aan te vinken.

Stap 6: Sluit de desbetreffende wedstrijden, scroll naar boven en klik op “Nodig uit en stuur door”.

Stap 7: Vul hier alle gegevens in en vergeet niet een persoonlijk bericht te typen voor uw relatie.

Stap 8: Check, check, dubbel check.

Stap 9: Klik op “Tickets doorsturen”.

Stap 10: Uw tickets zijn verstuurd en u keert terug naar de pagina “Tickets beheren”. Uw relatie ontvangt de tickets in zijn inbox en kan deze downloaden.

N.B.

- Wanneer u de desbetreffende wedstrijd opent, kunt u zien aan wie u welke kaarten heeft verstuurd. Ook kunt u zien of uw relatie deze heeft geopend of niet.


Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/ en login.

Stap 2: Klik op “Tickets beheren”.

Stap 3: Klik vervolgens op “Naar tickets doorsturen”.

Stap 4: Open de desbetreffende wedstrijd en producten “Tickets” en “Parkeerkaarten”.

Stap 5: Hier kunt u de tickets annuleren, zodra de tickets zijn geannuleerd worden deze vrij gegeven en kunt u deze tickets opnieuw versturen.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/.

Stap 2: Klik bovenin uw scherm op “Ga naar wedstrijdoverzicht”.

Stap 3: Selecteer uw wedstrijd.

Stap 4: Selecteer uw vak.

Stap 5: Hier heeft u twee keuzes: “Laat het systeem kaarten kiezen” of “kies zelf uw plaatsen”.

Stap 6: Kies het aantal en bevestig uw keuze.

Stap 7: Klik op “Verder gaan met bestelling”.

Stap 8: Check nog één keer uw bestelling, voeg eventueel een parkeerkaart toe en reken af.

Stap 9: Veel plezier.

Stap 1: Ga naar https://hospitality.az.nl/nl/account/

Stap 2: Klik op “Account aanmaken”.

Stap 3: Vul hier uw gegevens in ‘Et Voilla’

Tegemoetkoming

De tegoedbon kan worden ingewisseld bij de aankoop of verlenging van een seizoenkaart of tickets voor thuiswedstrijden van AZ. De verkoopvoorwaarden voor de betreffende wedstrijden blijven van toepassing.

De tegoedbon is online te verzilveren in de ticketshop van AZ. Tevens is de tegoedbon in het AZ Fancentrum te gebruiken bij kaartverkoop.

Ja dat kan. Als je voor 19 mei jouw keuze doorgeeft, zal je de tegoedbon ontvangen voordat de seizoenkaartverlenging start. Het is niet mogelijk een tegoedbon in te wisselen op een reeds verlengde en/of betaalde Seizoenkaart.

Plaats je seizoenkaart of ticket voor een thuiswedstrijd van AZ in de winkelmand. In de winkelmand kan je je tegoedbon-code invullen. Een eventueel resterend bedrag reken je daarna af. Mocht je waarde op je tegoedbon overhouden, bewaar deze dan goed. Je kunt de waarde later nog besteden, binnen de geldigheid van de tegoedbon. Achteraf is het niet mogelijk jouw tegoedbon nog te verrekenen.

Ja dit is mogelijk. De compensatie voor de wedstrijden in Den Haag betreft een kortingscode, deze compensatie betreft een tegoedbon. Beiden zijn samen te verzilveren.

De tegoedbon is geldig tot en met 30 juni 2022.

De coupon voor merchandising is geldig tot en met 30 juni 2021

Je kunt het aankoopbedrag van alle tickets die je gekocht hebt voor de geannuleerde wedstrijden bij elkaar optellen. De bedragen bij elkaar opgeteld vormen de waarde van de tegemoetkoming.

De tegoedbon vertegenwoordigt een waarde van 12% van de aanschafwaarde van een  seizoenkaart en 25% van de aan de aanschafwaarde van een halve seizoenkaart.

Je kunt de voorwaarden Tegemoetkoming Coronacrisis hier raadplegen.

Op basis van de KNVB Standaardvoorwaarden bestaat bij het van overheidswege afgelasten van een wedstrijd geen recht op restitutie. AZ wil als club echter haar supporters tegemoet komen door de Tegemoetkomingsregeling. Indien u alsnog wenst uw geld terug te krijgen, dan biedt AZ u de mogelijkheid, overeenkomstig de Voorwaarden Tegemoetkoming Coronacrisis, in de twaalfde of vierentwintigste maand na ontvangst van uw Tegoedbon/Coupon voor Merchandising hiertoe een schriftelijk verzoek in te dienen.

Ja dat kan, tegen bijbetaling kan het shirt bedrukt worden met naam en/of rugnummer.

Ja dat kan. Voor verzenden rekenen we €5,50 verzendkosten. Je kunt ook kiezen om het shirt gratis af te halen in het AZ Fancentrum, nadat je van ons bericht hebt ontvangen dat je shirt beschikbaar is.

Het shirt is een week eerder beschikbaar dan de reguliere verkoop die start op 1 juli. Je ontvangt van ons nog bericht wanneer je het shirt kunt afhalen.

De shirts zijn beschikbaar in de maten 128, 140, 152, 164, 176, S, M, L, XL.

Begin juli wordt de hele collectie gepresenteerd.

Dat is nog niet duidelijk. AZ volgt de richtlijnen van de overheid en het RIVM.

Je kunt contact opnemen met de klantenservice via de email: klantenservice@az.nl

Algemeen

De wedstrijden kunnen onder de huidige omstandigheden door een beperkt aantal supporters bezocht worden. Binnen de huidige RIVM-richtlijnen is een beperkt deel van de stadioncapaciteit beschikbaar. De richtlijnen kunnen echter door aanpassingen in de overheidsmaatregelen op elk moment weer veranderen. 

De UEFA heeft bepaald dat deze wedstrijden zonder publiek moeten worden gespeeld. 

Alle informatie over de bereikbaarheid van het AFAS stadion vind je hier.

Er zal geen losse kaartverkoop voor thuiswedstrijden in de Eredivisie plaatsvinden zo lang het aantal supporters dat binnen de geldende richtlijnen een wedstrijd kan bezoeken lager is dan het aantal AZ Seizoenkaarthouders. 

Houders van een Victorie Goud-seizoenkaart hebben het eerste recht om bij thuiswedstrijden in de Eredivisie aanwezig te zijn. Zo lang het aantal supporters dat binnen de geldende richtlijnen een wedstrijd kan bezoeken lager is dan het aantal Victorie Goud-seizoenkaarthouders, zullen zij maar een deel van deze duels kunnen bezoeken.      

Houders van een Victorie-seizoenkaart hebben het tweede recht om bij thuiswedstrijden in de Eredivisie aanwezig te zijn. Zij zullen deze wedstrijden pas kunnen bezoeken zodra het aantal supporters dat binnen de geldende richtlijnen een wedstrijd kan bezoeken hoger is dan het aantal Victorie Goud-seizoenkaarthouders.

Seizoenkaarthouders die voor Victorie Goud hebben gekozen, hebben het eerste recht om thuiswedstrijden in de Eredivisie te bezoeken. Daarentegen is er geen recht op tegemoetkoming als een wedstrijd in de Eredivisie niet bezocht kan worden.     

Seizoenkaarthouders die voor Victorie hebben gekozen, hebben het tweede recht om thuiswedstrijden in de Eredivisie te bezoeken. Zij zullen, in tegenstelling tot de Victorie Goud-seizoenkaarthouders, na afloop van het seizoen 2020-2021 een tegemoetkoming ontvangen in de vorm van een tegoedbon voor de seizoenkaart 2021-2022. Dit is op basis van de gemiste thuisduels in de Eredivisie (2020-2021) ten gevolge van corona-maatregelen. 

AZ heeft ruime ervaring met het organiseren van wedstrijden, maar dit is voor de club ook een nieuwe manier van werken. Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze fans zijn daarom van harte welkom. Deze kun je mailen naar info@az.nl. 

Plaats in het stadion

o    Supporters moeten op 1,5 meter afstand van elkaar plaats nemen, tenzij ze op het zelfde huisadres wonen of jonger zijn dan 12 jaar. Jongeren van 13 tot en met 17 jaar hoeven onderling geen afstand te houden en mogen ook naast elkaar geplaatst worden.  

o    Jeugd tot en met 17 jaar heeft de mogelijkheid om vooraf aan te geven bij leeftijdsgenoten tot en met 17 jaar naast elkaar geplaatst te worden. 

 Zolang het aantal supporters dat binnen de geldende richtlijnen een thuiswedstrijd in de Eredivisie kan bezoeken lager is dan het aantal Victorie Goud-seizoenkaarthouders, zullen de kaarten zo eerlijk mogelijk worden verdeeld onder de Victorie Goud-seizoenkaarthouders. Uitgangspunt bij de indeling is dat elke Victorie Goud-seizoenkaarthouder de gelegenheid krijgt om hetzelfde aantal van deze wedstrijden te bezoeken. Bij het indelen van de plaatsen doet AZ zijn uiterste best om rekening te houden met onder andere jouw opgegeven voorkeuren, jouw huidige seizoenplaats in het AFAS Stadion, groepen die bij elkaar op de tribune zitten, hoe lang je een seizoenkaart hebt, etc.

Je kunt bij thuiswedstrijden in de Eredivisie die ten gevolge van corona-maatregelen met beperkt publiek gespeeld worden uitsluitend plaats nemen op de stoel die op het e-ticket vermeld staat. Je kunt bij deze wedstrijden geen plaats nemen op de stoel die op jouw seizoenkaart vermeld staat.

Het stadion is en blijft toegankelijk voor rolstoel gebonden supporters en hun begeleiders. Voor rolstoel gebonden supporters en hun begeleiders gelden dezelfde voorwaarden als in de rest van het stadion. Dat betekent een beperkte capaciteit en inachtneming van de richtlijnen. 

Uiterlijk 5 dagen voor een thuiswedstrijd in de Eredivisie zal AZ de Victorie Goud-seizoenkaarthouders berichten of zij zijn ingedeeld voor de betreffende wedstrijd. Er is echter altijd de mogelijkheid dat richtlijnen worden versoepeld of verscherpt, waardoor een indeling ook later nog kan wijzigen.

Binnen de huidige richtlijnen is een beperkt deel van de stadioncapaciteit beschikbaar. De richtlijnen kunnen echter door aanpassingen in de overheidsmaatregelen op elk moment weer veranderen. Victorie Goud-seizoenkaarthouders zullen binnen de huidige richtlijnen slechts een deel van de thuiswedstrijden in de Eredivisie kunnen bijwonen.  

Houders van een Victorie-seizoenkaart zullen pas thuiswedstrijden in de Eredivisie kunnen bezoeken zodra het aantal supporters dat binnen de geldende richtlijnen een wedstrijd kan bezoeken hoger is dan het aantal Victorie Goud-seizoenkaarthouders.

Toegang tot het stadion

Voor wedstrijden met beperkt publiek zullen e-tickets worden gebruikt. De seizoenkaart geeft géén toegang. 

Je ontvangt je e-ticket uiterlijk 2 dagen voor de wedstrijd. De Victorie Goud-seizoenkaarthouders die voor een wedstrijd zijn ingedeeld ontvangen het e-ticket per e-mail. Heb je geen e-ticket ontvangen? Controleer eerst in jouw account of er een ticket is toegewezen voor deze wedstrijd. Dan ben je ingedeeld voor de wedstrijd. Controleer daarna je spam/reclame in je e-mailaccount en/of controleer in jouw account welk e-mailadres bij AZ bekend is.

Het is uitsluitend toegestaan om je kaart over te dragen aan iemand woonachtig op jouw huisadres. In alle andere gevallen is jouw kaart niet overdraagbaar. 

Om te voorkomen dat er teveel supporters tegelijk bij de ingangen zijn, worden fans ingedeeld in tijdslots. Op het e-ticket staat aangegeven hoe laat je bij welke ingang aanwezig moet zijn. Om iedereen op een verantwoorde wijze toegang te geven tot het stadion, is het belangrijk dat jij je aan de aangegeven tijd houdt.

Op het e-ticket wordt aangegeven via welke ingang je het stadion kunt betreden. Je kunt het stadion uitsluitend via de op het e-ticket aangegeven ingang betreden. Deze ingang kan een andere zijn dan de ingang die je normaal gewend bent te gebruiken. Na de wedstrijd verlaat je het stadion via de ingang waardoor je bent binnen gekomen. 

Er geldt een aangescherpt tassenbeleid. Alleen tassen van A4 formaat (30,0 cm x 21,0 cm x 10,0 cm) of kleiner worden toegelaten tot de Nederlandse voetbalstadions. Het is niet toegestaan grote tassen, koffers of goederen groter dan A4-formaat mee te nemen naar het stadion. 

Bij de kaartcontrole wordt jouw e-ticket op contactloze wijze gecontroleerd. Je kunt zelf je ticket onder de scanner houden. 

Er is een gezondheidscheck die je op de dag van de wedstrijd dient te doen. Je krijgt alleen toegang bij de poort als je voldoet aan de eisen. De vragen van de gezondheidscheck zie je ook nog eens terug bij de ingangen van het AFAS Stadion. Indien je niet aan de eisen voldoet, kan je helaas de wedstrijd niet bezoeken en zal toegang tot het stadion geweigerd worden.     

Als seizoenkaarthouder ga je, in aanvulling op de KNVB Standaardvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Volgens de RIVM-richtlijnen worden bezoekers geacht thuis te blijven bij gezondheidsklachten als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest, verhoging of koorts. Ook als iemand in je huishouden koorts of benauwdheidsklachten hebt word je geacht thuis te blijven.



Het is niet mogelijk het stadion tussentijds te verlaten. Een kaart geeft éénmaal toegang en verliest daarna zijn geldigheid.

In het stadion

Vanaf de verschillende ingangen zijn er in het AFAS Stadion éénrichtingsroutes van en naar de tribune, waardoor bezoekers elkaar zo min mogelijk hoeven te kruisen. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom. Wij zorgen ervoor dat deuren in het stadion zoveel als mogelijk openstaan, zodat je als bezoeker zo min mogelijk deurklinken hoeft aan te raken. Op verschillende plaatsen in AFAS Stadion wordt het publiek eraan herinnerd zich aan de veiligheidsvoorschriften te houden. We vragen onze bezoekers om altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen. 

De looproute in het stadion is er ook op ingericht om veilig cateringpunten te bereiken. Door maatregelen om de onderlinge afstand te waarborgen zijn dit er wel minder dan je gewend bent. De cateringpunten zijn na de wedstrijd gesloten. Onze barmedewerkers werken hier achter plexiglas-schermen. Vervolgens neem je jouw consumpties mee naar de tribune. Het is niet mogelijk om in de publiekscatering te verblijven of je consumpties te nuttigen. Catering wordt contactloos afgerekend.  

Ja, de wc’s zijn open. Door maatregelen om de onderlinge afstand te waarborgen zijn dit er wel minder dan je gewend bent. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Handen kunnen gewassen worden met desinfecterende zeep en papieren wegwerphanddoekjes. 

Om het directe contact met andere supporters te minimaliseren is het verzoek om na het betreden van het stadion je direct naar de toegewezen plaats te begeven. Je kunt uiteraard je plaats even verlaten voor een bezoek aan het toilet of om iets te kopen bij de publiekscatering. Na afloop van de wedstrijd verzoeken we je om te blijven zitten totdat je op aanwijzing van onze medewerkers de tribune kunt verlaten. Je verlaat het stadion via de ingang waardoor je bent binnen gekomen. 

Bezoekers worden opgeroepen om spreekkoren, hard meezingen of schreeuwen in groepsverband na te laten.

Je verlaat de tribune en het stadion via een duidelijk aangegeven eenrichtingsroute. Je moet het stadion direct verlaten, helaas is het niet mogelijk om nog even in het stadion na te praten. Je verlaat het stadion via de ingang waardoor je bent binnen gekomen.

Het AFAS Stadion is vanaf het seizoen 2020-2021 een rookvrij stadion. Dat geldt voor alle voetbalstadions in Nederland. Er mag vanaf de ingang in het gehele AFAS Stadion niet worden gerookt.

Wij verzoeken je na de wedstrijd te blijven zitten totdat je op aanwijzing van onze medewerkers de tribune kunt verlaten. Je verlaat het stadion via de ingang waardoor je bent binnen gekomen. 

Maatregelen

Naast de reguliere schoonmaak van het hele gebouw zorgt onze partner Balans Schoonmaak voorafgaand aan je bezoek voor intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen en trapleuningen. Na afloop van elke wedstrijd worden de armleuningen van alle stoelen gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen. Tijdens de wedstrijd lopen er meerdere schoonmaakploegen in en rondom het AFAS Stadion. 

Indien je gezondheidsklachten hebt, kun je de gezondheidscheck doen. Indien je niet aan de eisen voldoet, kan je helaas de wedstrijd niet bezoeken en zal toegang tot het stadion geweigerd worden.     


Indien je iemand in je omgeving met gezondheidsklachten hebt, kun je de gezondheidscheck doen. Indien je niet aan de eisen voldoet, kan je helaas de wedstrijd niet bezoeken en zal toegang tot het stadion geweigerd worden.

   

Het AFAS Stadion heeft een luchtverversingssysteem dat voortdurend frisse lucht van buiten naar binnen voert en de lucht uit de zalen rechtstreeks afvoert naar buiten. Dit zorgt ervoor dat binnen het AFAS Stadion geen recirculatie van de lucht plaatsvindt. Er wordt dus geen 'gebruikte' lucht opnieuw de zaal of het gebouw ingeblazen. De luchtverversing vindt bovendien op maximale snelheid plaats. Met deze maatregelen - genomen in overleg met onze technisch adviseur - doen wij het maximale om te voorkomen dat het virus zich via de luchtbehandeling zou kunnen verspreiden. 

Bij alle ingangen is desinfectiegel beschikbaar om handhygiëne toe te passen. In de toiletten is het mogelijk de handen te reinigen met water en zeep. 

Het is op dit moment niet verplicht om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan het AFAS Stadion. Het is uiteraard wel toegestaan een mondkapje te dragen. Overige gezicht bedekkende kleding is niet toegestaan. 

AZ verstrekt geen mondkapjes. Mocht je gebruik willen maken van een mondkapje, dan kun je deze zelf meebrengen. Ze zijn binnenkort te koop in het AZ Fancentrum. 

In zo'n geval zal de GGD een bron- en contactonderzoek doen. AZ zal hier aan meewerken, waardoor het mogelijk is dat gegevens van bezoekers met de GGD worden uitgewisseld. 

Indien je een wedstrijd hebt bezocht en daarna ziek bent geworden, ben je mogelijk besmettelijk geweest ten tijde van het wedstrijdbezoek. We verzoeken je contact op te nemen met de GGD en de instructies die je van hen krijgt op te volgen. Geef in ieder geval aan een bezoek aan AZ te hebben gebracht zodat er door hen een adequaat bron- en contactonderzoek gedaan kan worden. 

Voorkeuren doorgeven

Victorie Goud-seizoenkaarthouder kunnen hun voorkeuren voor de eerste 4 thuiswedstrijden in de Eredivisie tot uiterlijk 27 augustus doorgeven. Klik hier om je voorkeuren door te geven. 

Het doorgeven van je voorkeuren is niet verplicht. Als je alle wedstrijden in de Eredivisie aanwezig kan zijn, dan hoef je ons geen voorkeuren door te geven. Het is wel verstandig je voorkeuren door te geven als:  

o    Je meerdere seizoenkaarten op je naam hebt. We willen het graag weten als je medebezoekers niet op jouw adres wonen. Daar houden we dan rekening mee bij het indelen, standaard plaatsen we je naast elkaar.   

o    Je 17 jaar of jonger bent en naast je leeftijdsgenoten (onder 18) wilt zitten  

o    Je voorkeur hebt voor 2 specifieke wedstrijden   

o    Je een wedstrijd verhinderd bent  

We verzoeken je om je voorkeuren voor de eerste 4 wedstrijden in de Eredivisie uiterlijk 27 augustus door te geven. Klik hier om je voorkeuren door te geven.

Je selecteert net zoveel items als Victorie Goud-seizoenkaarthouders waarvoor je de voorkeuren doorgeeft. Als je meerdere seizoenkaarten op je naam hebt, hoef je maar 1 item te selecteren om je voorkeuren door te geven. 

AZ probeert zoveel mogelijk rekening te houden met je voorkeuren, echter er kan geen garantie worden gegeven dat dit ook daadwerkelijk lukt. Er zal een zo optimaal mogelijke indeling worden gemaakt zodat zoveel mogelijk Victorie Goud-seizoenkaarthouders een wedstrijd in de Eredivisie kunnen bezoeken. 

Algemeen

De wedstrijden kunnen onder de huidige omstandigheden door een beperkt aantal bezoekers bezocht worden. Binnen de huidige RIVM-richtlijnen is een beperkt deel van de stadioncapaciteit beschikbaar. Dit geldt alleen voor de Eredivisie-thuiswedstrijden. Voor de Europese thuiswedstrijden gelden de regels vanuit de UEFA en zal er in alle voorrondes zonder publiek worden gespeeld. De richtlijnen kunnen echter door aanpassingen in de overheidsmaatregelen op elk moment weer veranderen.

Er zal geen losse kaartverkoop zijn voor thuiswedstrijden in de Eredivisie mits de richtlijnen vanuit de RIVM worden aangepast. Voor Europese wedstrijden gelden andere regels vanuit de UEFA en zal nadere informatie via de mail volgen. 

Alleen Leden van het AZ Netwerk met een seizoenkaart kunnen aanwezig zijn bij de thuiswedstrijden in de Eredivisie en mogelijk onze wedstrijden in Europa. Vanwege de richtlijnen vanuit de overheid is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Dit betekent dat AZ niet iedereen kan plaatsen. Hiervoor wordt u per wedstrijd geïnformeerd. Kunt u niet wachten? Neem contact op met uw accountmanager.

Leden van het AZ Netwerk die aangeven vanwege de coronamaatregelen niet te komen krijgen naar ratio van het aantal gemiste Eredivisie-thuiswedstrijden een tegemoetkoming. Neem contact op met uw accountmanager om hierin tot een oplossing te komen.

Alle informatie over de bereikbaarheid van het AFAS stadion vindt u hier

AZ heeft ruime ervaring met het organiseren van wedstrijden, maar dit is voor de club ook een nieuwe manier van werken. Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze fans zijn daarom van harte welkom. Deze kunt u mailen naar commercie@az.nl.  

De UEFA heeft bepaald dat deze wedstrijden achter gesloten deuren, dus zonder publiek, worden gespeeld. 

Vanwege de bouw van het nieuwe stadiondak zijn de parkeerplaatsen bij het stadion tijdelijk niet te gebruiken. De parkeerplaatsen op P8 zijn beschikbaar. Dit e-ticket ontvangt u samen met uw wedstrijdticket. Naarmate de bouw vordert zullen er steeds meer stadion-parkeerplaatsen beschikbaar komen en kunt u weer op het stadionterrein parkeren.

Plaats in het AFAS Stadion

Op de tribune zitten maximaal twee personen naast elkaar. Daarop volgend is er 1,5 meter tussen de volgende twee seats. Houd er daarom rekening mee wie u uitnodigt om de wedstrijd te bezoeken aangezien de stoelen per twee naast elkaar zitten. Heeft u dringende vragen, neem contact op met uw accountmanager.

Per lounge is een beperkte capaciteit beschikbaar. Voorafgaand aan elke Eredivisie-thuiswedstrijd wordt er een indeling gemaakt wie de wedstrijd kan bezoeken. Hierover ontvangt u een mail met informatie welke wedstrijd u kunt bezoeken. Het is dus mogelijk dat u niet alle thuiswedstrijden aanwezig kan zijn. De verdeling zal zo eerlijk mogelijk worden gemaakt.

  

U kunt bij thuiswedstrijden in de Eredivisie die ten gevolge van corona-maatregelen met beperkt publiek gespeeld worden uitsluitend plaats nemen op de stoel die op het e-ticket vermeld staat. 

Binnen de huidige richtlijnen is een beperkt deel van de stadioncapaciteit beschikbaar. Zoals eerder is aangegeven wordt er per wedstrijd een indeling gemaakt wie er aanwezig kan zijn. De richtlijnen kunnen echter door aanpassingen in de overheidsmaatregelen op elk moment weer veranderen. AZ streeft naar 50% van de wedstrijden.

Toegang tot het AFAS Stadion

Voor wedstrijden met beperkt publiek zullen aparte e-tickets worden gebruikt. De huidige seizoenkaart geeft géén toegang.  

U ontvangt uw e-ticket uiterlijk 2 dagen voor een wedstrijd waarvoor u bent ingedeeld per e-mail. Heeft u geen e-ticket ontvangen? Controleer eerst in uw account of er een ticket is toegewezen voor deze wedstrijd. Controleer daarna uw spam/reclame in uw e-mailaccount en/of controleer in uw account welk e-mailadres bij AZ bekend is. 

Dit mag u zelf bepalen. 

Heeft u de stoelen op de Kees Kist Lounge of Georg Kessler Lounge? Kom dan via de hoofdingang (7). Skyboxhouders kunnen via ingang 10 en 3.

Bij de kaartcontrole wordt uw e-ticket op contactloze wijze gecontroleerd. 

Er is een gezondheidscheck die u op de dag van de wedstrijd dient te doen. De vragen van de gezondheidscheck ziet u ook nog eens terug bij de ingangen van het AFAS Stadion. Indien u 1 of meer vragen met JA beantwoordt, kunt helaas de wedstrijd niet bezoeken en zal toegang tot het stadion geweigerd worden.  

Als seizoenkaarthouder gaat u, in aanvulling op de KNVB Standaardvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Volgens de RIVM-richtlijnen worden bezoekers geacht thuis te blijven bij gezondheidsklachten als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest, verhoging of koorts. Ook als iemand in uw huishouden koorts of benauwdheidsklachten hebt wordt u geacht thuis te blijven. 

Het is niet mogelijk het AFAS Stadion tussentijds te verlaten en weer terug te komen. Een kaart geeft éénmaal toegang en verliest daarna zijn geldigheid. 

In het AFAS Stadion

Vanaf de verschillende ingangen zijn er in het AFAS Stadion éénrichtingsroutes van en naar de lounges en tribunes. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom. Wij zorgen ervoor dat deuren in het stadion zoveel als mogelijk openstaan, zodat u als bezoeker zo min mogelijk deurklinken hoeft aan te raken. Op verschillende plaatsen in AFAS Stadion wordt het publiek eraan herinnerd zich aan de veiligheidsvoorschriften te houden. We vragen onze bezoekers om altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen.  

Ja, de wc’s zijn open. Door maatregelen om de onderlinge afstand te waarborgen zijn dit er wel minder dan u gewend bent. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Handen kunnen gewassen worden met desinfecterende zeep en papieren wegwerphanddoekjes.  

Om het directe contact met andere bezoekers te minimaliseren is het verzoek om na het betreden van het stadion u direct naar de toegewezen plaats te begeven. In de Kees Kist Lounge vindt u een QR code om uw eten of drinken te bestellen. In de overige lounges of Skyboxen wordt u aan tafel geserveerd. U kunt uiteraard uw plaats even verlaten voor een bezoek aan het toilet. 

Bezoekers worden opgeroepen om spreekkoren, hard meezingen of schreeuwen in groepsverband na te laten.

Dit is toegestaan mits u aan uw eigen tafel in de diverse lounges of in de Skybox gaat zitten.

Het AFAS Stadion is vanaf het seizoen 2020-2021 een rookvrij stadion. Dat geldt voor alle voetbalstadions in Nederland. Er mag vanaf de ingang in het gehele AFAS Stadion niet worden gerookt. 

Maatregelen

Naast de reguliere schoonmaak van het hele gebouw zorgt onze partner Balans Schoonmaak voorafgaand aan uw bezoek voor intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen en trapleuningen. Na afloop van elke wedstrijd worden de armleuningen van alle stoelen gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen. Tijdens de wedstrijd lopen er meerdere schoonmaakploegen in en rondom het AFAS Stadion.  

Het AFAS Stadion heeft een luchtverversingssysteem dat voortdurend frisse lucht van buiten naar binnen voert en de lucht uit de zalen rechtstreeks afvoert naar buiten. Dit zorgt ervoor dat binnen het AFAS Stadion geen recirculatie van de lucht plaatsvindt. Er wordt dus geen 'gebruikte' lucht opnieuw de zaal of het gebouw ingeblazen. De luchtverversing vindt bovendien op maximale snelheid plaats. Met deze maatregelen - genomen in overleg met onze technisch adviseur - doen wij het maximale om te voorkomen dat het virus zich via de luchtbehandeling zou kunnen verspreiden.  

Bij alle ingangen is desinfectiegel beschikbaar om handhygiëne toe te passen. In de toiletten is het mogelijk de handen te reinigen met water en zeep.  

Het is op dit moment niet verplicht om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan het AFAS Stadion. Het is uiteraard wel toegestaan een mondkapje te dragen. Overige gezicht bedekkende kleding is niet toegestaan.  

AZ verstrekt geen mondkapjes. Mocht u gebruik willen maken van een mondkapje, dan kunt u deze zelf meebrengen. Ze zijn eventueel ook te koop in het AZ Fancentrum.  

Indien u gezondheidsklachten hebt, kunt u de gezondheidscheckdoen. Indien u hier één of meer vragen met JA beantwoord, kunt u helaas de wedstrijd niet bezoeken.  

Indien u iemand in uw omgeving met gezondheidsklachten hebt, kunt u de gezondheidscheck doen. Indien u hier één of meer vragen met JA beantwoordt, kunt u helaas de wedstrijd niet bezoeken.  

In zo'n geval zal de GGD een bron- en contactonderzoek doen. AZ zal hier aan meewerken, waardoor het mogelijk is dat gegevens van bezoekers met de GGD worden uitgewisseld.  

Indien u een wedstrijd hebt bezocht en daarna ziek bent geworden, bent u mogelijk besmettelijk geweest ten tijde van het wedstrijdbezoek. We verzoeken u om contact op te nemen met de GGD en de instructies die u van hen krijgt op te volgen. Geef in ieder geval aan een bezoek aan AZ te hebben gebracht zodat er door hen een adequaat bron- en contactonderzoek gedaan kan worden.