
AZ krijgt connected stadium
Gepubliceerd op 09 november 16, 20:06Er worden 200 acces-points geplaatst die in en rondom het stadion voor een
optimale draadloze internetservice gaan zorgen. Hierdoor krijgt een bezoek aan een thuisduel van AZ een extra dimensie. En naast een draadloos netwerk levert Bluetrace ook een nieuwe versie van de AZ-app.
Interactiviteit
Deze app stimuleert de interactiviteit tussen de club en haar achterban. Zo kunnen supporters tijdens de wedstrijd de Man of the Match kiezen en fungeert de app ook buiten de wedstrijden om als een 24/7-portaal naar andere diensten zoals: AZ-nieuws, videos, kaartverkoop, social media en tal van andere functionaliteiten voor de fans van AZ.
Eenhoorn: Innovatief project
AZs Algemeen Directeur Robert Eenhoorn: Vernieuwing is één van onze kernwaarden die goed aansluit bij dit innovatieve project. Ook in het stadion willen onze fans continu verbonden zijn met WiFi zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van de internetdiensten op hun smartphones. Het moet er aan bijdragen dat het stadionbezoek een belevenis op én naast het veld wordt.

Koster: Ambitieus bedrijf
Bluetrace past bij ons omdat het een ambitieus bedrijf is dat na onze eerste gesprekken aangetoond heeft snel te kunnen schakelen, reageert AZs Manager Commercie Michael Koster. Zij hebben bovendien al bij een andere BVO aangetoond prima werk te kunnen leveren.

De Kort: Belangrijke stap
Wij zijn bijzonder verheugd dat wij de landskampioen van 2009 aan ons hebben weten te binden en zijn vastbesloten om hier een enorm succes van te maken, aldus Norbert de Kort, General Manager van Bluetrace. Wij beschouwen dit als een belangrijke stap in de verdere uitrol van onze Stadion Connect-oplossing.

Foto's: Ed van de Pol / www.edvandepol.nl