AZ sluit samenwerking met Two Circles

Gepubliceerd op 15 januari 18, 09:28
ALKMAAR- AZ heeft sportmarketingbureau Two Circles aangesteld om de club te ondersteunen op weg naar een data-gedreven marketingbenadering. De samenwerking met meervoudig Sport Industry Agency of the Year Two Circles gaat AZ helpen de fanbase beter te bedienen, onder andere via gepersonaliseerde digitale communicatie.

"AZ is een ambitieuze club en we willen dat onze ambities op het veld doorvertaald worden naar onze marketingaanpak,” reageert Algemeen Directeur Robert Eenhoorn. “We zijn daarom verheugd met Two Circles te gaan samenwerken en fan-inzichten te kunnen benutten die we voorheen nog niet hadden.”

‘AZ enorm potentieel’
Kristian Gotsch, Client Services Director (EMEA) van Two Circles voegt toe: "AZ is een club met een enorm potentieel en de toewijding voor data-gedreven werkwijzen is al in de club aanwezig. We kijken er naar uit om onze ervaring uit het Europese voetbal bij AZ toe te passen om fan engagement te verhogen en de club te ondersteunen hun commerciële doelstellingen te behalen."

Verregaande ervaring
AZ heeft als doelstelling om mede via Two Circles de stadionbezetting bij thuisduels te verhogen. Two Circles heeft verregaande ervaring met het maximaliseren van stadionbezetting. Andere voetbalclubs waar Two Circles voor werkt zijn FC Utrecht, Fulham en Valencia. Daarnaast is Two Circles actief in de sporten NFL, cricket, tennis, rugby en hockey.