Compensatieaanbod seizoenkaarthouders en sponsors

Gepubliceerd op 25 september 19, 16:09

ALKMAAR- AZ gaat Seizoenkaarthouders en sponsors compensatie aanbieden omdat het momenteel geen thuisduels in Alkmaar kan afwerken. Door het instorten van een deel van het dak van het AFAS Stadion wordt voorlopig uitgeweken naar het stadion van ADO Den Haag.

Wedstrijden in Den Haag

AZ heeft voor de thuiswedstrijden de seizoenkaarthouders een alternatief geboden in het stadion van ADO Den Haag. Daarnaast is en wordt aan iedere seizoenkaarthouder de mogelijkheid geboden de wedstrijden in Den Haag zonder extra vervoerskosten te bezoeken door de inzet van gratis bussen. Seizoenkaarthouders die wedstrijden missen en seizoenkaarthouders die AZ steunen in De Hofstad kunnen daarnaast ook nog aanspraak maken op compensatie. Dit heeft de club in overleg met haar supportersbewegingen (Supportersvereniging & Victoria Alkmaar) afgestemd.

AZ heeft besloten seizoenkaarthouders per gemiste thuiswedstrijd in de Eredivisie in Den Haag een maximale compensatie aan te bieden van 6% van zijn/haar seizoenkaartprijs. Voor de thuiswedstrijden die een seizoenkaarthouder bijwoont in Den Haag, wordt per wedstrijd een compensatie van 3% van de seizoenkaartprijs aangeboden.

Wedstrijden in Alkmaar

Het is nog niet bekend wanneer AZ weer duels in het eigen stadion kan afwerken. Zodra duidelijk is wanneer AZ weer in Alkmaar speelt, brengt de club de supporters/sponsors daar direct van op de hoogte. De Eredivisie-thuisduels met Heracles Almelo, sc Heerenveen, FC Twente en FC Emmen worden sowieso in Den Haag afgewerkt.

Keuze compensatiewijze

Seizoenkaarthouders hebben vijf keuzemogelijkheden in de wijze hoe zij compensatie wensen te ontvangen:

  1. Ik ontvang de compensatie graag in de vorm van een waardecoupon ter waarde van mijn maximale compensatie, te besteden voor de verlenging van mijn seizoenkaart 2020-2021.
  2. Ik ontvang de compensatie graag in de vorm van twee waardecoupons:
    1. Eén coupon ter waarde van 50% van mijn maximale compensatie, te besteden voor de verlenging van mijn seizoenkaart 2020-2021.
    2. Eén coupon ter waarde van 50% van mijn maximale compensatie te besteden voor merchandise-artikelen in het AZ Fancentrum of de AZ-webshop (geldig t/m 30 juni 2021).
  3. Ik ontvang de compensatie graag in de vorm van een coupon ter waarde van mijn maximale compensatie, te besteden voor merchandise-artikelen in het AZ Fancentrum of de AZ-webshop (geldig t/m 30 juni 2021).
  4. Ik ontvang 50% van mijn maximale compensatie graag in gelden en laat dit bedrag door AZ terugstorten op mijn bankrekening.
  5. Ik ben van mening dat AZ mij voldoende heeft gecompenseerd met een alternatieve plaats en gratis busvervoer naar Den Haag. Bovendien wil ik de club onvoorwaardelijk steunen, dus zie ik af van de mogelijkheid voor compensatie.

Seizoenkaarthouders ontvangen persoonlijk bericht per mail met een gepersonaliseerd rekenvoorbeeld. Via de link in de e-mail of door hier te klikken kunnen zij aangeven hoe zij deze compensatie wensen te ontvangen. 

De maximale compensatie wordt door AZ berekend na de laatste Eredivisie-thuiswedstrijd die niet in Alkmaar is gespeeld. Uiterlijk twee maanden na die laatste thuiswedstrijd zal de compensatie conform de keuze van de seizoenkaarthouder beschikbaar worden gesteld.

Rekenvoorbeeld

Onderstaand voorbeeld geldt voor een seizoenkaarthouder in Vak Q (€350 per seizoen).

Aanschafprijs seizoenkaartGemist Den Haag (6% per duel)Bijgewoond Den Haag (3% per duel)
€ 350,00€ 21,00€ 10,50


Voorbeeld 1

Seizoenkaarthouder heeft van de zeven wedstrijden in Den Haag er zes bijgewoond en één duel gemist. De seizoenkaarthouder kan aanspraak maken op € 84 (6x €10,50 + 1x €21) compensatie.

Voorbeeld 2

Seizoenkaarthouder heeft van de acht wedstrijden in Den Haag er drie bijgewoond en vijf duels gemist. De seizoenkaarthouder kan aanspraak maken op € 136,50 (5x €21,- + 3x €10,50) compensatie.

Sponsors

Sponsors van AZ worden persoonlijk op de hoogte gebracht door hun accountmanager.

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat jouw antwoord er niet bij? Neem dan contact op met afdeling Klantenservice via klantenservice@az.nl.