ALKMAAR- Met eToro is AZ een Official Partner rijker. Het sociale investeringsnetwerk ondertekent eind juni in het AFAS Stadion een overeenkomst tot medio 2025. Daarmee wordt een partnerschap aangegaan dat een brug moet slaan tussen de communities van beide partijen. “We gaan twee mooie jaren tegemoet.”
“We waren op zoek naar een manier om de exposure van eToro in Nederland te vergroten”, vertelt Eelco Vos, eToro’s regionaal manager van Nederland en Scandinavië. “Nederland is een belangrijke markt voor ons en we wisten vooraf al dat we dit via de voetbalwereld wilden doen. De voetballerij heeft namelijk een overeenkomst met één van de belangrijkste waarden van eToro: het gevoel dat je onderdeel bent van een community.”
Delen van ervaringen
Als online investeringsplatform – met ruim 32 miljoen geregistreerde gebruikers wereldwijd – focust eToro zich op toegankelijkheid. “Het moet voor een belegger niet uitmaken of hij al twintig jaar ervaring heeft of pas net komt kijken. Dat doen we door het sociale aspect toe te voegen. Onze leden krijgen de mogelijkheid om mee te kijken bij anderen om zo de fijne kneepjes te leren. Zo kunnen ze ook beleggingsstrategieën van anderen bekijken of zelfs kopiëren. Dat sluit aan bij voetbal waar het ook niet alleen om winnen draait, maar ook om het delen van ervaringen en het creëren van een gemeenschap.”
Voorlichting
Op dat gebied neemt eToro ook zijn verantwoordelijkheid tegenover beleggers serieus. “De financiële wereld kan, met name door beginnende beleggers, soms als intimiderend worden gezien. Wij bieden daarom verschillende tools om die onzekerheid weg te nemen. Zo hechten we veel waarde aan voorlichting en begeleiding voor onze leden en stimuleren wij het opbouwen van een gediversifieerde portefeuille. Zo blijven de financiële risico’s beperkt.”
Gesprek met AZ
Volgens Vos kijkt AZ op een vergelijkbare manier naar zijn fans. “En dus past de club goed bij de waarden van eToro en die van onze leden. Wij zoeken de partijen waarmee wij willen samenwerken zorgvuldig uit. Zo kijken we vooral naar de lange termijn en een gezamenlijke gedachtegang. Met die insteek zijn we het gesprek met AZ aangegaan en dat voelde heel goed.”
Bijdragen
Michael Koster – AZ’s Commercieel Directeur – deelt dat gevoel. “Ik ben blij dat eToro de komende twee jaar nauw betrokken is bij onze club. Net als AZ hecht eToro waarde aan gemeenschap en gebruiken ze innovatieve oplossingen om hun prestaties continu te verbeteren. We zijn ervan overtuigd dat het partnerschap gaat bijdragen aan de ontwikkeling van zowel eToro als AZ.”
Naar meer smaken
Als Official Partner van de Alkmaarse club zetten beide partijen zich in om de naam eToro nog meer onder de aandacht te brengen. “We gaan samen activaties opzetten en onze eigen klanten uitnodigen voor evenementen in het AFAS Stadion. We gaan twee mooie jaren tegemoet, die hopelijk naar meer smaken.”