
ALKMAAR- AZ heeft haar nieuwe Training Partner gevonden in Lebara. De telecomprovider is toegevoegd aan het partnerbestand van AZ tot medio 2027. Vanaf komend seizoen is het bedrijfslogo te zien op de trainingskleding van de AZ-spelers. Supporters blijven eveneens niet achter, want alle AZ’ers kunnen gaan profiteren van speciale aanbiedingen en voordelen.
Lebara werd in 2001 opgericht met een duidelijke missie: de telecomsector vernieuwen door klanten een betaalbaar en waardevol alternatief bieden voor de gevestigde telecomaanbieders. De strijd aangaan met de gevestigde orde is iets waarin AZ en haar nieuwste partner elkaar herkennen.
Zeeman: 'Omkijken naar omgeving’
Merijn Zeeman, Algemeen Directeur van AZ: “We willen elke dag het beste uit onszelf halen op het trainingsveld. De komende twee seizoenen gaan we dat doen met Lebara op de borst. Daar zijn we blij mee, want Lebara is een bedrijf met oog voor de omgeving. Ze steken veel energie in mens en maatschappij en dat rijmt met de speerpunten van AZ. Er ligt ongetwijfeld ruimte om van elkaar te leren.”
Koster: ‘Vinden elkaar in nuchterheid’
“AZ en Lebara zijn twee bijzondere, nuchtere merken die de handen ineenslaan", aldus Michael Koster, Commercieel Directeur van AZ. “We vinden elkaar in die nuchterheid. Daarnaast weet Lebara haar klanten op een luchtige, humoristische manier te binden. De tagline ‘Lachen, gieren, bellen’ die ze op social media hanteren, is daarin veelzeggend. Net als de video's waarmee ze de jongere generaties aanspreken. Ook dat past bij AZ.”
Rigter: ‘Iedereen profiteert hiervan’
Sebastiaan Rigter, Commercieel Directeur van Lebara: “We zijn zeer enthousiast over deze partnership. AZ boekt successen door innovatief en toekomstbestendig te opereren net zoals wij. De samenwerking is van toegevoegde waarde voor ons, de club én de supporters van AZ. We willen dat iedereen die AZ een warm hart toedraagt hiervan moet profiteren. Daarom hebben we speciaal voor supporters bijzondere acties gepland staan. We gaan er samen alles aan doen om zowel binnen als buiten het veld onvergetelijke resultaten neer te zetten.”