
ALKMAAR- Met ingang van het nieuwe seizoen is FOUR Amsterdam officieel de nieuwe Fashion Partner van AZ. De club heeft een tweejarige overeenkomst bereikt met het trendy kledingmerk waarin de spelers, speelsters en stafleden van AZ gehuld gaan worden. Dit zorgt voor een uniforme en jeugdige uitstraling van onze AZ’ers die naadloos aansluit bij de mode van deze tijd.
Het hippe FOUR is binnen de voetballerij eigenlijk al niet meer weg te denken. Wat in 2012 begon als een vestiging in Amsterdam is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend merk met een sterk gevoel voor community. Met een doelgroep die zich focust op de jongere generaties weet het merk zich te onderscheiden en past het goed bij de slogan van AZ: The Future Is Ours.
Zeeman: ‘Sluit aan op opleidingsfilosofie’
“Met die jonge doelgroep sluit onze keuze voor deze nieuwe kledingpartner dan ook goed aan op de opleidingsfilosofie van AZ", aldus Merijn Zeeman, Algemeen Directeur van AZ. “De jeugd heeft de toekomst en dat wil AZ bij uitstek uitdragen. We hebben al prettig kunnen samenwerken met FOUR tijdens de passessies. Er kwam een hoop enthousiasme uit voort.”
Koster: ‘Unieke kledinglijn’
Michael Koster, Commercieel Directeur van AZ, is op zijn beurt gelukkig met de verbintenis. “Met FOUR slaan we een nieuwe weg in. Het is een premium merk, waarmee we de komende tijd op een ludieke manier invulling gaan geven aan de samenwerking. Denk aan een unieke kledinglijn voor onze spelers en speelsters.”
De Jonge Urbach & Chris: ‘Diezelfde warmte en nuchterheid’
Oprichters en ondernemers Edward de Jonge Urbach en Jordi Chris spreken van trots om AZ te mogen kleden. “We voelen ons sterk verbonden met de waarden waar AZ voor staat. Als familiebedrijf herkennen we diezelfde warmte en nuchterheid.” FOUR focust op de generatie die zich niet laat vastpinnen op één stijl, maar leeft op het snijvlak van fashion, muziek, sport en identiteit. “AZ is een prachtig voorbeeld van hoe je groot kunt worden door gewoon te blijven. De focus van AZ op talentontwikkeling en het geloof dat de jeugd de toekomst heeft, passen bij onze eigen visie.”