• Je kunt het stappenplan om je account te activeren of aan te maken op az.nl/activeren

     

  • Je kunt op naam voor een andere AZ'ers kaarten bestellen door eerst nadat je ingelogd bent, hier de andere AZ'er aan jouw account toe te voegen. Je hebt daarvoor de achternaam (zonder tussenvoegsel) en het klantnummer nodig.

    Als je vervolgens jouw kaarten selecteert kun je in het winkelmandje de kaart op naam van de andere AZ'er zetten. 

  • Let erop dat de achternaam is ingevoerd zonder tussenvoegsel.

  • Zie het roodgekaderde klantnummer in onderstaande afbeelding. De 8 cijfers op jouw (seizoen)clubkaart zoals in onderstaande voorbeeld is jouw persoonlijke klantnummer.

  • Voor een aantal wedstrijden kan je alleen tickets bestellen als je een geverifieerd kaarthouder bent. Indien je (ook) voor een ander bestelt, dan dient diegene zelf ook geverifieerd kaarthouder te zijn.

     

    Je kunt hier inloggen om te controleren of jouw account geverifieerd is. Is een account niet geverifieerd dan kan de eigenaar deze na het inloggen via iDIN verifiëren. iDin is een online dienst waarmee je je kan identificeren met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van je eigen bank. Meer informatie over iDIN

  • Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl of bel 072-5478036.

  • Dit is een kaart waarmee fans aankooprecht hebben om voor thuis- en uitwedstrijden van AZ wedstrijdkaarten kan kopen. Daarnaast ontvang je 5% korting op AZ-fanartikelen. Vraag hier direct een AZ Clubkaart aan.

  • De AZ Clubkaart is gratis indien je voor een digitale clubkaart per email kiest, voor het thuisgestuurd krijgen van een pasje vragen we een bijdrage van €2,50. Een AZ Clubkaart kan online worden aangevraagd, of in het AZ Fancentrum. Klik hier om een AZ Clubkaart aan te vragen.

  • De AZ Clubkaart is 8 kalenderjaren geldig, hierna dient men opnieuw een AZ Clubkaart aan te vragen. Hierover krijgt men automatisch bericht.

  • Een AZ Clubkaart kan online worden aangevraagd, of in het AZ Fancentrum. Vraag direct een AZ Clubkaart aan.

  • Indien je hebt gekozen voor een digtitale clubkaart per e-mail dan ontvang je deze na je bestelling binnen een uur in je mail. Heb je gekozen om een pasje thuisgestuurd te krijgen, dan ontvang je deze maximaal 2 weken na de aanvraag.

  • Je kunt bij het aanvragen van een AZ Clubkaart niet direct je AZ Clubkaart meenemen. Kies je voor een digitale clubkaart per e-mail, dan ontvang je je clubkaart later per e-mail. Heb je gekozen om een pasje thuisgestuurd te krijgen, dan ontvang je deze binnen ongeveer 2 weken.

  • Dit aantal varieert per wedstrijd en lees je bij de wedstrijdinformatie van de betreffende wedstrijd.

  • Je ontvangt in de maand dat de AZ Clubkaart verloopt automatisch per email bericht om de clubkaart te verlengen. Heb je een AZ Clubkaart gehad en is deze inmiddels verlopen, dan kan je zelf een nieuwe aanvragen.

  • Als je AZ Clubkaart kwijt is, of is gestolen, laat ons dit dan per e-mail weten (klantenservice@az.nl). De oude AZ Clubkaart wordt dan geblokkeerd en is niet meer bruikbaar.  Je wordt geinformeerd over hoe je in het bezit komt van een nieuwe AZ Clubkaart.

  • Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

    1. Je hebt gekozen voor een digitale clubkaart per e-mail. Deze hebben we dan na je aanvraag per e-mail verzonden naar het aan op dat moment aan je account gekoppelde e-mailadres. We adviseren je om je e-mail te checken en evt. ook je spam/reclame/ongewenste e-mail te controleren.
    2. Heb je gekozen voor een AZ Clubkaart per post thuis te ontvangen en heb je de bestelling langer dan 4 weken geleden geplaatst, stuur ons dan even een e-mail (klantenservice@az.nl).
  • Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

    1. Je hebt een AZ Seizoenkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd. 
    2. Je hebt een Waaghals- of AllstarZ Clubkaart, jouw AZ Clubkaart is dan geblokkeerd.
    3. De AZ Clubkaart is niet meer geldig. Controleer de datum achterop de AZ Clubkaart. 
    4. De AZ Clubkaart is als vermist/gestolen opgegeven en geblokkeerd door AZ. 
    5. Je hebt een lidmaatschap, clubkaart of seizoenkaart bij een andere Nederlandse voetbalclub. De KNVB ziet toe op het clubkaartbezit in Nederland en kan de geldigheid van je AZ Clubkaart hebben geblokkeerd.
    6. De AZ Clubkaart is gebruikt om kaarten te kopen die op de secondaire markt zijn belandt en hierdoor geblokkeerd door AZ.
  • Dit is niet mogelijk. Dit geldt zowel voor Clubkaarten van andere clubs als een Clubkaart van AZ.

  • Na je aanvraag is je AZ Clubkaart getoetst door de KNVB, je kunt daarna kaarten bestellen.

  • Mochten de tips je nog niet voldoende helpen kun je de afdeling kaartverkoop per email bereiken via klantenservice@az.nl of bel 072-5478036.